بانک همیشه سبز

مردمم را دوست دارم با شادیشان شادم و با غمشان غمگین میخواهم برایشان بال باشم خداوندا یاریم کن .

بانک همیشه سبز

مردمم را دوست دارم با شادیشان شادم و با غمشان غمگین میخواهم برایشان بال باشم خداوندا یاریم کن .

عملکرد هفت ساله مدیریت استان

در استانه هفتمین سال خدمت در استان مدیریت بانک اقدام به انعکاس عملکرد خود کرده که برای اطلاع خوانندگان عزیز عینا منتشر میشود: 

                               بنام خدا                                        

خلاصه ای از اقدامات انجام شده در بانک کشاورزی استان از تیرماه سال 1382 تا کنون

-   برنامه ریزی در جهت استفاده بهینه از منابع موجود با نظارت و کنترل شدید و تقویت کادر کارشناسی برای اجرای طرحهای نظارت شده با اختصاص کارشناسان کشاورزی به شعب دور دست ومناطق محروم از جمله لنده و بهمئی  ودهدشت

-   توجه به نمودار سازمانی و تلاش در جهت تکمیل کادر در شعب استان برای خدمت رسانی موثر به مردم شریف استان علی الخصوص کشاورزان و تولید کنندگان در واحدهای تولیدی

-   توجه به اصل شایسته سالاری و انتصاب افراد با درایت و توانمند در راستای خدمت رسانی بدون منت به مردم محروم استان  در مناصب مهم از جمله روسای شعب و دوائر موجود در شعب بانک استان

-   تشکیل جلسات مهم برای گروههای مختلف کارکنان و توجیه ایشان برای استفاده از فرصتهای موجود و تلاش برای تقویت بخش استرات‍ژ‍ی ومهم کشاورزی 

-   ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران واهمیت به ایشان برای باورهای سازمانی و اینکه : ما می توانیم .

-   سرکشی از شعب و حضور مستمر برای نظارت بیشتر در جهت کنترل و هدایت شعب برای رسیدن به اهداف عالیه سازمان از جمله مبحث مهم پی گیری وصول مطالبات سررسیده و معوق و تامین منابع برای توسعه بخش کشاورزی و ایجاد فرصتهای شغلی با توجه به معضل مهم بیکاری در استان .

-   تلاش مستمر و موثر برای اموزش همکاران بانک در رده های مختلف در جهت افزایش و رشد توانمندیها و بالفعل در اوردن قوت و ظرفیتهای موجود در ایشان برای نیل به اهداف مهم نظام از جمله تقویت بنیه اقتصادی روستائیان و تولید کنندگان با اعطای تسهیلات اساسی و جاری .

-   ایجاد تعامل بین ادارات مختلف با بانک کشاورزی برای انتقال حسابهای بانکی در جهت تامین منابع مورد نیا برای توسعه بخش کشاورزی .

-   تقویت ساختارها در شعب برای رسیدن به هدف مهم تکریم ارباب رجوع و کسب رضایت مردم شریف استان .

-   اهمیت به خواسته ها ونیازهای مردم و مراجعه کنندگان گرامی با برداشتن محدودیت در ملاقاتهای عمومی با مردم بنحوی که هرفردی از اقصی نقاط استان براحتی میتواند با بالاترین مقام مسئول در بانک استان تماس و یا ملاقات داشته باشد .

-   تلاش در جهت ایجاد انگیزه لازم در پرسنل با توجیه ایشان و ایجاد تعامل بنحوی که هرفردی خود را در منافع ومضار سازمانی دخیل و شریک بداند .

-   تلاش در جهت اجرای عدالت سازمانی و جلوگیری از تضییع حقوق همکاران و افراد داوطلب استخدام در بانک با برگزاری ازمونهای ورودی براساس مقرارات موجود.

-   برنامه ریزی و تلاش مستمر و موثر برای پرداخت بموقع و عادلانه مزایا و پاداشهای انگیزشی همچون اضافه کار و انگیزه های دیگر.

-   برنامه ریزی مناسب برای توسعه منابع انسانی با استفاده از اساتید متبحر و با تجربه و اشنا کردن همکاران سازمان با مباحث مهم توسعه ای علی الخصوص توسعه بانکداری الکترونیک در راستای جلوگیری از اتلاف وقت مردم شریف استان همگام با سیاستهای جاری بانک کشاورزی .

-   تلاش در جهت اجرای سیاستهای اولیاء محترم کشور بویژه سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی بعنوان بانک تخصصی این بخش .

-   تقویت وبکارگیری افراد توانمند در بخش های نظارتی و بازرسی برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی در بخش مالی و اعتباری بانک در استان .

-   تدوین برنامه و نظارت براجرای ان در خصوص اهمیت به مردم و استفاده از موقعیتهای موجود برای افزایش توان اقتصادی مردم در جهت رفع مشکلات خانوارها با اعطای تسهیلات بموقع و موثر.

-   تلاش بیشتر در معرفی خدمات بانک که همانا قسمتی از فعالیت اولیاء کشور برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان به نظام  میباشد از طریق رسانه و نشریات علی الخصوص رسانه ملی با مصاحبه ها و مشارکت در برنامه های زنده اقتصادی صدا وسیما .

-   تلاش مستمر در جهت ایجاد تعامل و تفاهم سازمانی بین افراد موجود در سازمان برای بکار گیری بیشتر نیروی انسانی در راستای خدمت رسانی به مردم و جامعه اسلامی

-   برنامه ریزی و تلاش موثر برای ایجاد بستر و شرائط مناسب خدمت رسانی در مباحث مهمی همچون بهسازی و توسعه ساختمانهادر اقصی نقاط استان بنحوی که موفق شده ایم در این مدت اقداماتی بشرح ذیل را انجام دهیم:

             -بهسازی و توسعه ساختمان شعبه یاسوج  

             -بهسازی و توسعه ساختمان شعبه جهاد کشاورزی یاسوج

             - بهسازی وتوسعه ساختمان شعبه تعاون روستایی یاسوج

            - بهسازی و توسعه ساختمان شعبه ولی عصر یاسوج و انتقال ان به منطقه ای که در دسترس مردم باشد .

               - بهسازی و توسعه ساختمان شعبه شهیدمطهری یاسوج 

                - بهسازی ساختمان شعبه شهید بلادیان دوگنبدان .

               - بهسازی و توسعه ساختمان شعبه طالقانی دهدشت.

               - بهسازی و توسعه ساختمان شعبه زاگرس سی سخت

و......                                  

در راستای تجهیز و توسعه ساختمانها علاوه بر اقدامات فوق الذکر در زمان تصدی اینجانب در مدیریت استان با کمک و مساعدت و توجه حضرت باریتعالی اقدامات موثر دیگری از جمله :

-        احداث ساختمان جدید شعبه مرکزی دوگنبدان

-   احداث ساختمان جدید شعبه مارگون از مناطق محروم استان بنحوی که بهترین امکانات که در شهرهای توسعه یافته وجود دارد در این مکان تعبیه شده است .

-        اخداث ساختمان جدید شعبه باشت

-        احداث ساختمان شعبه در منطقه محروم لنده

-   احداث ساختمان مرکز اموزش و رفاه در شهر یاسوج که منجر به توسعه شعبه مرکزی یاسوج نیز گردید .

-        و......

در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم افتتاح شعب بانک در قلعه رئیسی وپاتاوه که حق مسلم مردم شریف این مناطق بود در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه این امر محقق گردید بنحوی که امروزه مردم شریف این مناطق از اخرین دستاوردهای بانکداری الکترونیک که در کشورهای پیشرفته از ان استفاده می کنند برخوردار هستند .

خرید زمین برای احداث شعبه در شهرهای سی سخت وچرام و منطقه محروم بهمئی نیز از جمله برنامه هایی بود که خوشبختانه در طول خدمت اینجانب در این استان انجام و با یاری خداوند متعال طراحی و نقشه های ان نیز به تصویب و عنقریب احداث ان اغاز خواهد شد .

  برای سهولت خدمت رسانی به مردم علاوه بر شعب پاتاوه و قلعه رئیسی دو شعبه اریوبرزن دهدشت و پارسه یاسوج نیز افتتاح و امورات بانکی مردم را به انجام میرسانندبنحوی که با اغاز به کار این شعب تعداد شعب بانک در استان که در بدو ورود حقیر تنها شانزده شعبه بود امروز به بیست شعبه ارتقا داده شد.

از جمله موارد مهم قابل ذکر تجهیز کلیه شعب بانکهای کشاورزی استان به سیستم مهرگستر که در بردارنده بهترین شیوه های بانکداری روز جهان است در اقصی نقاط این استان که با توجه به محرومیتهای موجود در این راستا زحمات و تلاشهای زیادی را تحمل کرده ایم .

از جمله اموراتی که در جهت رضایت مشتریان و نهایتا رضایت حق تعالی است انتزاع شعب مارگون از شعبه یاسوج و چرام از شعبه دهدشت بود که این امر موجب گردید تردد مردم و مشتریان این دو منطقه از مارگون به یاسوج و چرام به دهدشت کلا منتفی و امور مربوطه را در مناطق خود به انجام برسانند برای این امر کلیه مدارک و مستندات به منطقه منتقل و کادر کارشناسی برای این دوشعبه منظور گردید .

در راستای اجرائی کردن اصل 44 قانون اساسی که مد نظر مقام معظم رهبری است این مدیریت علاوه بر واگذاری امور مربوط به تنظیفات شعب خود به 25 نفر از افراد در قالب شرکتهای خدماتی امور مربوط به پی گیری وصول مطالبات خود را نیز به تعدادی از شرکتها و کارشناسان حقوقی بخش خصوصی واگذار و علاوه بران امور مربوط به صندوق بیمه محصولات کشاورزی که از جمله امور مربوط به حمایتهای دولت از تولید کنندگان میباشد را نیز به 4 شرکت در سطح استان واگذار که بالغ بر 100نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در این مجموعه ها امور مربوطه را تحت نظارت و کنترل این مدیریت انجام میدهند.

همه این اقدامات و سایر اقداماتی که در جهت تکریم ارباب رجوع بعنوان ولی نعمتان نیروهای خدمتگزار در بانک کشاورزی انجام گردیده در جهت رضای خدا با تمسک به :

الدنیا مزرعه الاخره

میباشد که قطعا در این دنیا نیز اجر و مزد خود را خواهد داشت بنحوی که در طول هفت سال خدمتگزاری حقیر منجر به برتری این بانک در پنج نوبت در طرحهای شهید رجائی و تکریم ارباب رجوع برای پنج دوره گردیده است .

با این وجود و اگرچه تمامی این برنامه ها منجر به افزایش عملکرد استان در مباحث تولیدی همچون افزایش سطح باغات از چهار هزار هکتار در بدو ورود بنده به استان به چهل هزار هکتار در حال حاضر و ایجاد قریب به یکصدو پنجاه واحد پرورش ماهیان سردابی با تولید بیش از چهار هزار و پانصد تن ماهی قزل الا و احداث بیش از یکصد هکتار سالن گلخانه های مختلف صیفی جات و پرورش گل رز گردیده لیکن این توفیقات نیز هنوز نمیتواند مارا در انجام رسالت و وظیفه خویش که همانا کمک به تولید کنندگان کشور برای رسیدن به خودکفایی و قطع وابستگی و استفاده مطلوب برای ارز اوری و خروج از اقتصاد تک محصولی است را اقناع و راضی کند بنابراین با تمامی توان در راستای کمک به بخش محوری و استراتژی کشاورزی کشور که در سند چشم انداز نظام واسناد پائین دستی علی الخصوص برنامه های مختلف پنج ساله کشور بعنوان بخش محوری و استراتژی نامیده شده تلاش و کوشش خواهیم کرد.

جهت مزید اطلاع از عملکرد بانک باستحضار میرسد که در طول این مدت منابع بانک شامل سپردها از رقم 180 میلیارد ریال به بالغ بر 680 میایارد ریال فزونی یافته و در طول این مدت بالغ بر            میلیارد ریال تسهیلات به تعداد           فقره در اختیار کشاورزان و تولید کنندگان قرار گرفته و علاوه براین خدمات از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی در جهت جبران خسارت وارده به تولید کنندگان این بخش که دائما بدلیل حوادث غیر مترقبه از جمله سیل و خشکسالی و سرما و یخبندان و تگرگ و بارانهای سیل اسا و..... متحمل خسارات هنگفتی می گردند  بالغ بر          میلیارد ریال به تعداد         نفر غرامت پرداخت کرده است.    

برای اطلاع بیشتر از مجموعه فعالیتها امار مربوطه ضمیمه تقدیم میگردد.

در همین راستا به برخی از مدارک و مستندات دال بر نقش و اثر گذاری خدمات بانک در استان اشاراتی میشود امید که رضایت خداوند متعال جلب شده باشد.

توفیق تمامی بندگان مخلص خداوند را خواهانم.

                       مدیر شعب بانک کشاورزی استان

                                 غدیر خادم الحسینی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد